A blog Firefox és Chrome böngészőre van optimalizálva. Internet Explorerben egyes modulok, pl. az utolsó hozzászólás nem jelenik meg.

2012. január 21., szombat

A testápolásról: krémek, dezodorok

Régebben nem igazán gondolkodtam azon, hogy milyen testápolót, arckrémet, dezodort használjak. Azt vettem meg, ami épp "szembe jött" velem. Tudtam arról, hogy léteznek természetes anyagokból készült kozmetikumok, de ezek használatát felesleges "úri passziónak" tartottam, hiszen a testápolót "csak" a bőrömre kenem, így mi bajom származna a bársonyosságot biztosító kémiai anyagoktól? 
Miután elolvastam Mercola cikkét http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2010/08/14/red-alert-on-cosmetic-products-will-they-cause-a-health-disaster-like-asbestos-did.aspx és megnéztem a benne lévő videót, megváltozott a véleményem a külsőleg használt kémiai anyagok veszélyeiről. Mercola óva int a különféle kémiai anyagokat (pl. paraben, paraffin, petrolatum, stb.) tartalmazó kozmetikumok használatától. (Pedig ezek az anyagok mindegyik bolti testápolóban előfordulnak.) Azt javasolja, hogy "semmit se kenjünk a bőrünkre, amit egyébként nem ennénk meg". Azt állítja ugyanis, hogy ezek a kemikáliák a bőrön át felszívódva, közvetlenül bejutnak a véráramba, míg azok a kémiai anyagok, amiket megeszünk az ételeinkkel, le tudnak bontódni az emésztőrendszerünk által, és távoznak szervezetünkből. Mercola testápolásra természetes olajokat javasol, izzadásgátlónak pedig szódabikarbónát (külsőleg).
Megfogadva tanácsát, a testápolók helyett először bio kókuszzsírt kezdtem el használni, de ez egy idő után csak nehezen, lassan szívódott fel a bőrömbe. Aztán találtam az iHerben egy kiválóan felszívódó, természetes anyagokat tartalmazó, illatanyag mentes, gazdaságos kiszerelésű kéz- és testápoló krémet. Egyszerű, pumpás adagolása miatt nagyon megszerettem. Nem kell krémes kézzel kupakot nyitni-zárni, gyors és tökéletes felszívódása miatt a használata után nem szükséges várni az öltözködéssel: http://www.iherb.com/Alba-Botanica-Natural-Very-Emollient-Body-Lotion-Unscented-Original-32-oz-907-g/4473?at=0 
A dezodorok esetében pedig felhagytam az alumínium tartalmú dezodorok használatával - miután olvastam, hogy ezek növelik a mellrák kialakulásának kockázatát http://tudatosvasarlo.hu/cikk/termekteszt-dezodorok?page=5 - és áttértem a természetes ásványi sót tartalmazó dezodor használatára. http://www.iherb.com/Crystal-Body-Deodorant
Kényelmi szempontból a roll-on változatot http://www.iherb.com/Crystal-Body-Deodorant-Crystal-Body-Deodorant-Roll-On-2-25-fl-oz-66-ml/5647?at=0 használom, melyben tisztított víz és só van.  Ezt nem kell benedvesíteni a csap alatt, mint a stick-et, mégis ugyanolyan hatékony, továbbá utazásnál praktikusabb a kicsi méret és súly miatt. A stick melletti érv viszont, hogy tovább tart, mert a használat során csak nagyon kevés fogy belőle. Létezik mini méretű, úti változat is. 
Arckrémként egyszer akciósan, féláron vettem ezt a krémet: http://www.iherb.com/MyChelle-Dermaceuticals-Supreme-Polypeptide-Cream-Sensitive-Skin-Unscented-1-2-fl-oz-35-ml/12861?at=0 Sok jót ígért a termékleírás, bizonyára így is van, de nekem túl zsíros, nem szívódott fel teljesen. A lányom viszont boldogan használja, pedig neki nincs is szüksége ránctalanításra:)
Ti is vásároltatok már valamilyen természetes kozmetikumot az iHerben, amit tudnátok ajánlani másoknak is?

3 megjegyzés:

  1. Dezodor nem foglalkoztat, de a sampon érdekelne.
    Nem írtál róla semmit. Azt nem tartod fontosnak?
    Vagy azok összetételével semmi baj. Vagy az külön műfaj.

    VálaszTörlés
  2. A sampont is nagyon fontosnak tartom, terveztem is, hogy írok arról is pár napon belül:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés írásakor az egymás közötti kommunikáció megkönnyítése érdekében a legördülő menüből választhatjátok a "Név/URL-cím"-et is, ilyenkor elég csak egy nicknevet megadni, URL cím nem szükséges.