A blog Firefox és Chrome böngészőre van optimalizálva. Internet Explorerben egyes modulok, pl. az utolsó hozzászólás nem jelenik meg.

2011. november 22., kedd

Milyen D vitamint és mennyit szedtek?

Én a Now-Foods-Vitamin-D-3-2000-IU-120-db-ost szoktam venni. Apró, pici gyöngy kapszulák, könnyű lenyelni. Eddig napi egyet vettem be, de most már biztosan növelni kéne az adagot, de jó lenne tudni, hogy mennyire, mert még sosem voltam D vitamin szint mérésen. Ti voltatok már? Mennyi volt az eredmény és milyen D vitamin bevitel mellett?


littledevil70 írta...
Healthy Origins, Vitamin D3, 2400IU, 360 Softgels lett a döntés. Tudom, lett volna jobb ár/hatóanyag arány, de egyelőre napi 2000-ről állunk át napi 2400-ra. 5000-esből is megoldható lett volna, minden másnap beszedve (sokkal kedvezőbb áron). Viszont ezt nem akartam, mert "külön háztartásban" élő gyerekeimnek is ez megy a fa alá (a többi kacat kíséretében). Tehát ő esetükben sem tartottam volna okos dolognak nagyobb dózissal kísérletezni.

15 megjegyzés:

  1. Megnéztem a Healthy Origins D vitaminokról a vásárlói véleményeket, tényleg jókat írnak. Te méretted már a D vitamin szintedet? Mi alapján döntesz a dózisról?

    VálaszTörlés
  2. Még nem mérettem, de tervbe van véve. Eddig csak az alapján döntöttem, hogy ilyen mennyiség mellett még senkinek nem sikerült veszélyes magas tartományokba jutni. Másrészt csak akkor kezdem szedni, mikor már nem jön össze a legalább minden másnaponkénti 10 perc dél alatt napon tartózkodás. Ilyen alkalmakkor akár 10 000 IU keletkezik. Tehát az elérhető források alapján nekem az jött le, hogy a 2000-2400 IU az még ahhoz kevés, hogy vészesen felvigye a D3 szintedet, de ahhoz már elég, hogy ne a béka segge alatt landoljon télen.

    VálaszTörlés
  3. Én ezt használom: http://www.iherb.com/Now-Foods-Vitamin-D-3-High-Potency-1000-IU-180-Softgels/543?at=0. A hét éves kisfiamnak 1-et adok, a férjem meg én 2-őt veszünk be. Készülök én is megméretni a d vitamin szintemet, mert kíváncsi vagyok, hogy nyáron mennyi gyűlt össze. Azt sem tudom, hogy mennyinek kéne lennie, meg hogy hol mérnek ilyet. A háziorvostól kell beutalót kérni?

    VálaszTörlés
  4. A háziorvostól nem merek beutalót kérni, mert biztosan megkérdezné, hogy minek kell, s nem tudnék mit mondani neki. Még ott tartanak, hogy jobban félnek a D vitamin túladagolásától, mint a hiányától. Ezért nem írattam fel nála a vitamint sem. Megkérdeztem a szakorvosi rendelő intézetet, hogy saját költségre mennyiért csinálnának D vitaminszint mérést. Kissé borsosnak találtam az árát, és csak 3 hét múlva lenne eredmény, de épp tegnap kaptam két címet, ahol egészen kedvező feltételekkel végeznek D vitaminszint mérést: www.plabor.hu,
    www.centrumlab.hu Hétfőre van időpontom az elsőbe.

    VálaszTörlés
  5. Ja, kérdezted azt is, hogy mennyinek kell lennie. Ennek a cikknek a közepén: http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2011/11/21/how-to-get-your-vitamin-d-to-healthy-ranges.aspx?e_cid=20111121_DNL_art_2
    találod a határértékeket. Az optimális az 50-70 ng/ml.

    VálaszTörlés
  6. Megkérdezhetem, hogy mennyibe kerül? Írd majd meg az eredményt, jó?

    VálaszTörlés
  7. http://www.vitamin-d-phototherapy.com/vitamin-d-phototherapy-faq.html

    Ezen írás értelmében pedig elég 200 ng/ml értéknél kongatni a vészharangot. Sőt napi 2000-4000 IU közötti dózisra van benne utalás.

    VálaszTörlés
  8. Azért a cikkben említett, napi 40 000 IU-s toxikus határtól bőven messze vagyunk. Érdekes az utolsó bekezdés, amiben arról ír, hogy a szőrös, illetve tollas állatok azért "tisztálkodnak", mert a bundájukban termelődött D vitamint így veszik magukhoz.

    VálaszTörlés
  9. Sőt mi is az ő bundájukból nyerjük, hisz a bogyók nagyrésze UVB besugárzott gyapjúból készítik.

    Számomra sokkolóbb volt Dr. Mercola azon írása, miszerint a mi bőrünkön lévő zsírrétegben keletkező D vitamint akár 48 órán keresztül szívjuk fel, feltéve ha nem mossuk le ezt a réteget napozás után.

    http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2009/05/12/shocking-update-sunshine-can-actually-decrease-your-vitamin-d-levels.aspx

    VálaszTörlés
  10. Napozás után pedig éppen hogy rohannak az emberek zuhanyozni. A 48 órát legfeljebb az tudja betartani, aki ennek az információnak a birtokában van, és ezért szándékosan kerüli a fürdést.

    VálaszTörlés
  11. Kata

    A D vitaminszint méréssel kapcsolatban: Ma voltam a Prolabornál, 10 munkanap múlva lesz eredmény (emailben küldik), 3200 Ft-ba került, plusz 500 Ft egyszeri díj a vérvételért. A Centrumlabnál 2920 Ft lett volna, plusz 1200 Ft az egyszeri díj és kb. egy hét a határidő. Ugyanez a kerületi szakorvosi rendelőintézetben: 6800 Ft és 3 hét múlva lett volna eredmény.

    VálaszTörlés
  12. Talán azért drágább, a szakorvosi rendelőintézetben mert ők tb alapon számolnak? :P Na és azért három hét...

    VálaszTörlés
  13. Igen, valószínűleg azért:) A három hétre meg azt mondták, hogy össze kell várniuk egy bizonyos mennyiséget, amit aztán egyszerre elküldenek vizsgálatra.

    VálaszTörlés
  14. Na, megérkezett a D vitaminszint mérésem eredménye: 32,6 ng/ml. Sejtettem, hogy télen a napi 2000 IU kevés lesz az optimális 50-70 ng/ml tartományhoz, így most megemelem minimum a duplájára, de lehet, hogy átmenetileg 6-8000 IU-t kéne szednem.

    VálaszTörlés
  15. Köszi, hogy megírtad az eredményt. Nekem majd csak januárban lesz időm megméretni, elrángatom a férjemet is. Addig is megemelem az adagunkat, mert mi is csak napi 2000 IU-t szedünk.

    VálaszTörlés

Megjegyzés írásakor az egymás közötti kommunikáció megkönnyítése érdekében a legördülő menüből választhatjátok a "Név/URL-cím"-et is, ilyenkor elég csak egy nicknevet megadni, URL cím nem szükséges.